Palveluehdot
Lähettämällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä ehtoja
- Asiakas vastaa antamiensa henkilötietojen oikeellisuudesta.
- Tilaajana ja maksajana voi toimia vain yli 18-vuotias. Alle 18-vuotiaan tilaukset tulee tehdä huoltajan nimellä ja suostumuksella
- Asiakas vastaa kaikista tekemistään tilauksista.
- Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5%.
- Tilauksen lähettäminen on aina sitovaa.
- Tilatut tuotteet ovat myyjän omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan suoritettu.
- Yksityisasiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus.
- Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Oikeus hintojen muutokseen ilman eri ilmoitusta pidätetään.
- Asiakas suostuu vastaanottamaan yrityksen uutiskirjeitä ja tekstiviestimarkkinointia. Asiakkaan sähköpostiosoite ja puhelinnumero poistetaan markkinointilistalta sitä pyydettäessä.
- Leoko Oy pidättää oikeuden:
- a) Katkaista asiakassuhde yksipuolisten väärinkäytösten, jatkuvien palautusten, maksamatta ja peruuttamatta jätettyjen tilausten, tai toistuvien peruutusten vuoksi ilman eri perustelua tai ilmoitusta.
- b) Laskuttaa asiakkaalta toistuvista peruutuksista /maksamattomista tilauksista aiheutuneet ylimääräisen työn kulut (Kuluttajansuojalaki 5. 28§).
- c) Peruuttaa tilauksen ja palauttaa tilatut tuotteet takaisin verkkokauppaan laskun ollessa maksamatta 15. päivänä laskuun merkityn eräpäivän jälkeen ilman eri ilmoitusta.
Tilaus
Lähetämme sinulle hyväksytyn tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos et saa tilausvahvistusta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi tilausvahvistuksen. Jos tilausvahvistuksessa ilmoittamasi tiedot eroavat oikeista, niin ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme, jotta tiedot saadaan korjattua. Tilauksen vastaanottamisen jälkeen tuotteet toimitetaan sillä hinnalla ja niillä ehdoilla, jotka verkkokaupassa olivat nähtävillä tilauksen tekohetkellä. Mikäli esimerkiksi tuotteen hinta on ollut virheestä johtuen ilmeisen väärä, voidaan tilaus perua ennen sen toimitusta.
Toimitus
Toimitamme tuotteemme kaikkialle Manner-Suomeen. Lähetysten kuljettaja on Posti Oyj Y-tunnus 1531864-4. Posti noudattaa omia toimitusehtojaan lähetysten välittämisessä, kuljetuksessa ja käsittelyssä.
Saat lähetyksesi seurantatunnukset sähköpostiisi, kun tilaus on lähtenyt. Tarkistahan myös roskapostisi seurantatunnusten varalta. Mikäli et ole vastaanottanut seurantatunnuksia 7 päivän kuluessa tilauksen tekemistä (poislukien ennakkotilaukset tai muusta syystä myöhemmin lähetettäviksi sovitut tilaukset), olethan yhteydessä Leokoon.
Jos tavara lähetetään useammassa kuin yhdessä pakkauksessa, niin lähetyksen osat saattavat eksyä erilleen matkan aikana ja saapua näin ollen useamman päivän aikana. Jos saat vain yhden paketin, joka ei sisällä kaikkea tilaamaasi, ovat loput tavarat todennäköisesti vielä matkalla erillisessä paketissa. Jos kaikki paketit eivät ole saapuneet viikon sisällä, niin pyydämme ottamaan yhteyttä Leoko Oylle asian selvittämiseksi.
Ennakkotilaukset
Jos tuote on tilapäisesti loppu varastosta, ilmoitetaan uuden erän odotettu saapumispäivä tilauksen yhteydessä. Tilauksen voi tehdä, vaikka tuotetta ei juuri sillä hetkellä ole varastossa. Mikäli tilauksessa on myös muita tuotteita, lähetetään koko tilaus vasta, kun kaikkia tilattuja tuotteita on saatavilla.
Useampi pakkaus
Jos tavara lähetetään useammassa kuin yhdessä pakkauksessa saattavat pakkaukset erota toisistaan matkan aikana ja saapua näin ollen useamman päivän aikana. Jos saat vain yhden pakkauksen, joka sisältää vain osan tilaamistasi tuotteista, ovat loput tavarat varmastikin vielä matkalla yhdessä tai useammassa erillisessä pakkauksessa.
Maksutavat
Verkkomaksu
Verkkomaksu on mahdollista OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin asiakkaille.
Maksaminen tapahtuu Paytrailin maksupalvelun kautta ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.
Korttimaksu
Korttimaksu on mahdollista Visa, sekä MasterCard -korteilla.
Korttimaksun yhteydessä sinut ohjataan Paytrailin maksupalveluun, missä maksun voi suorittaa turvallisesti.
Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen istunto palautuu automaattisesti verkkokauppaamme.
Hinnat, sisältö ja tuotetiedot
Koska tätä sivua rakentaa ja päivittää oikeat ihmiset, eikä mikään tekoäly, on mahdollista, että tuotekuvauksissa, saatavuuksissa, loppuunmyynnissä, saapumispäivämäärissä, hinnoissa, mainoksissa, sisällössä ja kuvissa saattaa olla virheitä, tämä on äärimmäisen harvinaista, mutta sellaista saattaa tapahtua. Pidätämme siksi oikeuden korjata kaikkia sivustolla ilmoitettuja tietoja tarvittaessa myöhemmin ja tarvittaessa peruuttaa tehty tilaus, mikäli se on tehty väärien hinta- saatavuus tai toimitusaikatietojen esillä ollessa.
Painotoleranssi
Ei kisakäyttöön tarkoitetuissa tuotteissa saattaa ilmetä pientä heittoa ilmoitetusta painosta. Yleisesti ottaen 0-1% painotoleranssi on vielä täysin normaalia eikä tuote ole sen vuoksi viallinen.
Kisakäyttöön tarkoitetuissa tuotteissa painot ovat virallisesti ja tarkemmin kalibroitu Kansainvälisen Painonnostoliiton (IWF) ja Kansainvälisen voimaostoliiton (IPF) sääntöjen mukaan, jolloin heitot ovat suurimmillaan vain joitakin kymmeniä grammoja. Kisakelpoisuus on erikseen mainittu tuotesivulla.
Tilauksen peruminen ennen lähetystä ja muutoksien tekeminen tilaukseen
Tilauksen peruminen on mahdollista vain, jos tilausta ei ole vielä ehditty ottamaan käsittelyyn ja lähettämään. Jos tilaus on lähetetty, tarjoamme kuluttaja-asiakkaille 30 päivän palautusoikeuden tuotteen vastaanottamisesta. Kts. tarkemmat ohjeet palautuksiin kohdasta ”Palautukset”.
Muutokset tilaukseen ovat mahdollisia, mikäli tilausta ei ole vielä otettu käsittelyyn. Tilaajan velvollisuus on aina tarkistaa tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista verkkokaupan kassalla. Lähetämme tilaajalle tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tilaajan velvollisuus on tarkistaa tilauksen jättämisen jälkeen, että vahvistus vastaa sisällöltään asiakkaan tekemää tilausta. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Tarkistathan kuitenkin ensin myös sähköpostisi roskapostikansion.
Palautukset
Yksityisasiakkaalla on 30 päivän palautusoikeus, joka koskee vain vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja virheettömiä tuotteita.
Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava sähköpostilla ja viestissä ilmoitettava:
- Nimi, osoite ja puhelinnumero
- Tilauksen tiedot
- Palautuksen syy
Ilmoittakaa palautuksesta aina Leokolle ja odottakaa aina kuittausta palautuksesta ennen palautuksen tekemistä Postiin.
Emme vastaanota yli 30 päivän jälkeen tehtyjä palautuksia.
Palautuksista perimme posti- ja käsittelykustannukset asiakkaalta lähetyksen painon mukaan. Palautuksesta aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta pidättämällä summa palautettavasta rahamäärästä. Emme palauta mahdollisia alkuperäisiä toimituskuluja tai muiden lisäpalvelujen hintaa.
Palautuksen käsitteleminen
Pyrimme käsittelemään palautukset mahdollisimman pikaisesti. Kun tuote saapuu asianmukaisessa kunnossa perille, tuote tarkastetaan, jonka jälkeen palautamme rahat samalle tilille/maksukortille, joka oli tilauksen maksutapana. Saat ilmoituksen sähköpostiisi kun palautuksesi on käsitelty. Jos et ole saanut mitään ilmoitusta 14 päivän kuluttua palautuksen lähettämisestä, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköposti osoitteeseen helena@leoko.fi
Jos palautettava tuote tai alkuperäispakkaus on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, niin asiakas on velvollinen korvaamaan tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Jos palautettu tuote osoittautuu kokonaan myyntikelvottomaksi, niin tuotteesta ei palauteta asiakkaan maksamaa hintaa, vaan sen arvonalentuminen on silloin koko asiakkaan maksama tuotteen hinta.
Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta
Noutamaton lähetys tai kieltäytyminen lähetyksen vastaanottamisesta ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme automaattisesti 35,00€ posti- ja käsittelykuluja per palautunut pakkaus. Verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvauksia aiheutuneista kuluista sopimusrikkomuksen johdosta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).
Mainittuja 35€ posti- ja käsittelykuluja emme veloita, mikäli asiakaspalvelumme kanssa on palautuksesta ja sen mahdollisista kuluista sovittu erikseen yllä mainituilla tavoilla.
Vaurioitunut pakkaus
Jos huomaat vastaanottohetkellä pakkauksen olevan vaurioitunut, ota paketti vastaan ja ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalvelumme sähköpostilla tai puhelimitse. Sovimme tämän jälkeen mahdollisen tuotteen vaihdon tai palautuksen. Älä kieltäydy vastaanottamasta pakettia.
Reklamaatio
Asiakkaan tulee tarkastaa toimitus välittömästi vastaanotettuaan sen. Pakkaus on säilytettävä mahdollista palautusta varten. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi Leokoon sähköpostilla tai puhelimitse. Mikäli tuote/paketti on vaurioitunut kuljetuksen aikana, asiakkaan on välittömästi tehtävä reklamaatio postille, tai ko. kuljetusfirmalle.
Paketin sisältö tulee aina tarkastaa pakkausluettelosta. Jos toimituksesta puuttuu osia tai tuotteita, tulee puutteista ilmoittaa välittömästi Leokoon.
Reklamaatiot tulee toimittaa tiedoksi sähköpostin kautta heti kun vika on havaittu.
Kirjoita sähköpostin aiheeksi ”Reklamaatio” ja tilaustietosi.
Jotta reklamaatiosi saadaan käsiteltyä mahdollisimman nopeasti, viestin tulee sisältää seuraavat tiedot:
Henkilötiedot:
Etu- ja sukunimi
Tilauksen tiedot, tilaajan nimi , tilatut tuotteet ja toimitusosoite.
Puhelinnumero
Reklamaatiotiedot:
Tuote
Tuotemäärä
Reklamaation syy
Jos reklamaatio koskee rikkoutunutta tai puuttuvaa osaa tai tuotetta:
Kuva rikkinäisestä osasta / tuotteesta (sähköpostin liitteenä)
Kaikki tiedot ovat pakollisia reklamaation käsittelyä varten. Mikäli tietoja puuttuu, joudutaan reklamaatio hylkäämään.
Jos sinulla on mitään kysyttävää näihin ehtoihin, tai tilaukseesi liittyen, otathan meihin yhteyttä ennen tilauksen tekemistä.
Pidätämme oikeuden muuttaa palveluehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin palveluehtoihin.
Tietosuojaseloste
12.12.2024
Rekisterinpitäjä
Leoko Oy
Leoko Oy tallentaa ja käsittelee asiakkaidensa henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR, 2016/679) sekä nykyisen henkilötietolain (523/1999) mukaisesti. Asiakkaan on hyväksyttävä tämän tietosuojaselosteen ehdot ennen verkkokaupasta tilaamista. Henkilötietojen antaminen on edellytys tilaamiselle. Verkkokaupastamme ei voi tilata tuotteita antamatta henkilötietoja.
Rekisterin käyttötarkoituksia ovat
- Asiakkuuden ylläpito, kuten tilausten käsittely, toimitus, takuuasiat ja laskutus
- Asiakkuuteen liittyvä viestintä, esim. erilaiset kampanjat
- Käyttökokemuksen parantamiseksi, tuotesuositusten antamiseen ja markkinoinnin kohdennukseen
Henkilötietojen käsittelyssä ja käsittelyn suunnittelussa noudatamme hyviä tietosuojakäytäntöjä. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimukset.
Leoko Oy:n asiakasrekisteri sisältää seuraavat tiedot:
- Etu- ja sukunimi
- Sähköposti
- Puhelinnumero
- Postiosoite
- Maksutiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
- Tilaushistoria
Säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä tietosuojaselosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Suomen kirjanpitolaki asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle.
Henkilötietoja vastaanottavat:
- Yrityksemme ja sen työntekijät
- Maksunvälittäjä, joka vastaanottaa maksut
- Kuljetusyritys, joka kuljettaa tavaran asiakkaalle
Rekisterin tiedot koostuvat asiakkaan itse ilmoittamista tiedoista verkkokaupassamme tai muutoin ja erilaisin sähköisin lomakkein kerättävistä tiedoista.
Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.
Rekisteröidyillä on seuraavat oikeudet:
- Oikeus tarkastaa itseä koskevat henkilötiedot
- Oikeus tietojen oikaisemiseen
- Oikeus käsittelyn rajoittamiseen (esimerkiksi oikeus kieltää markkinoinnin)
- Oikeus vastustaa käsittelyä
- Oikeus peruuttaa suostumus (esimerkiksi oikeus peruuttaa suostumus markkinointiin)
- Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
Muutoksista tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen: helena@leoko.fi.
Evästeiden käyttö
Eväste (Cookie) on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet sisältävät yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla käyttäjiä voidaan tunnistaa. Leoko Oy käyttää verkkopalvelussaan evästeitä palvelujen toteuttamiseksi ja helpottamaan palvelujen käyttöä. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Käyttäjä voi antaa suostumuksensa evästeiden käytölle tai kieltää sen selaimensa asetuksista.
Maksunvälittäjän tiedot
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
(Lisätietoa maksamisesta löydät täältä: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot)